همشهری آنلاین: وینربرگر اعلام کرد برنامه پس‌انداز خود را توسعه داده و تعداد بیشتری از کارگاه‌هایش را تعطیل می‌کند

خبرگزاری آلمان از وین گزارش داد،کارخانه آجرسازی اتریش وینربرگر خبر از زیان خالص 204 میلیون یورویی (288 میلیون دلاری) در نیمه نخست سال جاری داده است.

در حالی که بازار مسکن در ایالات متحده و اروپا شدیدتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، رو به افول گذاشته است، وینربرگر (Wienerberger) یکی از شرکت‌های پیشرو جهانی در این صنعت اعلام کرد در مجموع 26 کارگاه خود را در سال جاری تعطیل کرده است. پیش از این، وینربرگر خبر از تعطیلی 20 کارگاه خود داده بود.

این شرکت در حالی ضرر کرده است که سال گذشته سود خالص 99 میلیون یورویی داشت.

بخش بزرگی از این زیان به خاطر هزینه‌های بازسازی و تنزل یافتن ارزش سهام این شرکت روی داده است. این شرکت بیش از 1000 کارگر خود را نیز در شش ماهه نخست سال جاری اخراج کرد.

سود عملیاتی این شرکت با سقوط 94 درصدی به هشت میلیون یورو رسید و در همین حال سرمایه این شرکت با کاهش 29 درصدی به 898 میلیون یورو نزول کرد.

در سه ماهه دوم، سرمایه این شرکت 22 درصد دیگر کاهش یافت و به 538 میلیون یورو رسید.

در ماه‌های آوریل تا ژوئن، بیشترین افت منطقه‌ای فروش این شرکت در آمریکای شمالی با 39 درصد و در اروپای مرکزی و شرقی با 27 درصد بود.

وینربرگر گفت انتظار دارد تا پایان سال سرمایه‌اش باز هم کاهش یابد.

هایمو شویش، مدیر اجرایی این شرکت گفت: "از منظر امروز خیلی زود است که بخواهیم درباره احیای اقتصادی صحبت کنیم، زیرا چشم‌انداز اقتصادی همچنان نامعلوم است."

کد خبر 88137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز